Och hur bra gick det, huh? Mitt försök att ignorera aktier under semestern har inte lyckats. Än. Det har bara gått två dagar. Jag har å andra sidan hunnit med det skrivande på min nya bok som är inplanerat, och ännu har jag inte stressat ihjäl mig.

Jag har allvarliga planera på att lägga ned den här bloggen – igen – och att börja skriva, möjligen mer seriöst, om aktier på min författarhemsida. Jag menar, vad är det värsta som kan hända, att nån tar mig på orden, följer mina råd, tänker som jag gör om det finansiella?

Ja, det är ju det. Tänk om nån gör som jag gör. Brrr, man blir kall av tanken.

Jag kan noll och ingenting om aktier, det vill säga, jag känner det som att jag kan noll och ingenting. Jag gör mina försök att vara långsiktigt och jag gör mina försök att vara smart. Finns det en möjlighet till snabb vinst så finns det. Om det fungerar? Nä. Men i alla fall.

Att stå med eget namn och vilka aktier man tittar på och hur man tänker är förmodligen lysande för ens egen disciplin, då om nån gång borde man lyckas se på sig själv objektivt och inse att man i stort sett aldrig helt vet vad man sysslar med. Jag tror visserligen att 99 procent av de som bloggar är fyllda med skit (hälften av dem med ont uppsåt) och att man ska ta en blogg för vad den är: huh.

Jämför med bokbloggar, de som recenserar och länkar som galna där. Inte mycket till kvalitet, om ni frågar mig.

Jag har ett annat problem. Efter att min wordpressinstallation på min andra blogg´fick malware i sig av nåt slag och jag i min frenesi att få det ordnat radera alla gamla inlägg, ja, hela bloggen, design och allt, så skulle jag i andras ögon ”börja om”; man skulle inte längre se att bloggen varit igång de kanske femton år som den har varit. Okej, svag överdrift, men bloggen i sig har varit igång, sen har den bytt plats och adress några gånger. Men här har jag inlägg sen 2010 i alla fall. På författarbloggen har jag numer knappt ett halvårs inlägg.

Stora problem, inget som har med ekonomi att göra. Har nåt hänt med mina innehav värt att rapportera? Tja, Bufab studsar upp- och ned tre-fyra procent per dag vad det verkar – och jag har inte orkat leta upp orsaken. Ja, och Scandi Standard köpte mer kycklinguppfödning i Irland. Vet jag mer än så? Nä. Jo! Ett svagt öga mot Tobii visade att det gått käpprätt åt röven. Ajajaj. Köpläge? Vi får väl se vad boken säger imorgon, om jag kan lägga tiden på att ta reda på det eller inte.

Peace out!

 

Kommentera

