Munters och Lars Frick, varför inte?

Den där tappade telefonen… Efter att blint stirrat in i vad det nu var för teveprogram som jag inte brydde mig om, vaknade kroppen till liv och gav sig ut och sprang. Givetvis hade ingen mat slussats in och det var en intressant upplevelse. Två timmar efteråt huvudvärk och kräkkänslor. Slutsats: klanta inte bort dina pengar.

Vilket leder mig in på en annan underlig sak jag har börjat med. Tidigare ville jag verkligen inte ha kontanter sittande på ett ISK eller EN KF. Det är en avgift, liten men ändå. Av nån underlig anledning har jag nu fått för mig att det alltid ska sitta tio tusen kronor på varje konto, redo för köp.

Eftersom det tar en dag att föra över pengar finns det alls ingen anledning till att jag ska parkera pengar så. Men likförbannat har övertygelsen om att det är rätt kommit över mig. Och vem är jag att gå emot mig själv?

 

I övrigt har jag tittat på Munters. Jag kan bara säga: jag fattar inte. Men namnet är häftigt. Och Lars Frick på Börsveckan säger teckna. Och fjanttidningen Privata Affärer säger teckna inte… Man blir sugen. Eftersom jag i ilskan över min telefon gör saker utan att tänka efter (det går inte att hindra, jag kan bara låta det ske, för det kommer att ske, det måste få spela ut) har jag tecknat mig för minsta andel, 200 aktier à 55:-. Tanken är att jag ska fundera vidare under morgondagen och sen ta bort eller behålla teckningen.

Tankar är fina att ha.

Nä, det är mycket som snurrar i huvudet nu, och mina tankar om att behålla mina fina trettio procent i kontanter gentemot aktieinnehav dör mer och mer.

Sammantaget: Mannen, tänker du överhuvudtaget just nu? Tja, jag överlevde arbetsdagen utan att matförgifta nån och maten gick ut i tid. Och jag ökade i HM ungefär två procent av mitt innehav. Och jag tänkte att jag skulle göra bäggedera. Så, ja, lite tänker jag.

Kommentera

